l

استفاده از چند اکسترودر در پرینت سه بعدی (۲)

در مطلب قبلی شما را با این موضوع آشنا کردیم که می توان در یک پرینت سه بعدی از چندین اکسترودر استفاده نمود تا کار پرینت کردن سریع تر شود. این قابلیت در نرم افزار های خاصی در پرینت سه بعدی انجام می شود که باید تنظیمات مربوط به آن در نرم افزار انجام گردد. نرم افزاری که بسیار در این کار در پرینت سه بعدی رایج می باشد Simplify نام دارد که می توان برای تنظیم اکسترودرها از آن ها استفاده کرد.

همان طور که با این نرم افزار آشنا شدید، متوجه شدید که با استفاده از امکان Dual Extrusion wizard می توان چندین اکستروژن را فعال نمود و از آن در پرینت سه بعدی استفاده کرد. می توان فرآیندهای مورد نیازتان را به گونه ای تنظیم نمائید که از آن ها به صورت گروهی استفاده کنید و یا در صورت نیاز آن ها را از حالت گروه خارج نمائید. همچنین در این نرم افزار می توانید حالت پیش نمایشی از مدل خود را مشاهده نمائید که با انتخاب Prepare to print  امکان پذیر می باشد.

استفاده از یک اکسترودر در پرینت کردن رفت، ساپورت، Infill

نرم افزار پرینت سه بعدی Simplify قابلیت دیگری دارد که می توانید برای چاپ ساپورت، Infill، رفت ها از یک اکسترودر دیگر استفاده کنید. البته برای این کار حالت Dual Extrusion wizard کاربرد ندارد زیرا تنها از یک فرآیند استفاده می شود. برای این کار در نرم افزار پرینت سه بعدی می توانید از پنجره ی FFF تنظیمات آن را انجام دهید ، در این پنجره روی گزینه ی Edit process setting کلیک نمائید پس از آن خاصیت پیکربندی اکسترودر خودکار را برای دستگاه پرینت سه بعدی تان به Both Extruders تبدیل کنید تا اطمینان یابید هر دو تا اکسترودر گرم شده اند. شما می توانید به صورت دستی یا با استفاده از گزینه ی Pre-configured profile دمای موجود در اکسترودر را کنترل نمائید برای این کار می توانید از گزینه ی Auto-Configure for Material استفاده کنید.

پرینت سه بعدی

با تغییر تنظیمات اکسترودر در نرم افزار از این به بعد مشخص می کند که هر اکسترودر چه کاری را انجام خواهد داد. بهتر است که در هر حال پیش نمایش مدل خود را در نرم افزار پرینت سه بعدی بررسی نمائید تا اطمینان یابید همه چیز به خوبی پیش رفته است. برای این که تعیین کنید کدام اکسترودر کار کدام قسمت از پرینت شما را انجام دهد پیش نمایش G-Code کمک بسیاری به شما خواهد کرد.

• اکسترودر لایه ( این اکسترودر در پرینت سه بعدی کار چاپ پوسته مدل را تعیین می کند)
• Skirt
• Prime Pillar
• Raft
• Ooze Shield
• Infill
• ساختار ساپورت

عیب زدایی در هنگام برش زدن

در صورتی که در هنگام پیکربندی خودکار اکسترودر تنظیمات خود را به جای آن که بر روی هر دو اکسترودر انجام دهید روی یک اکسترودر انجام دهید در هنگام برش زدن مدلتان در نرم افزار پیغام خطایی مشاهده خواهید کرد.

زمانی هم است که نمی توانید دستگاه پرینت سه بعدی خودتان را در Dual Extrusion wizard مشاهده کنید، همانطور که در مطلب قبلی گفته شد باید در قسمت Configuration assistant برای پرینترتان یک پروفایل بسازید.

Ooze Shield

هنگامی که در پرینت سه بعدی از چندین اکسترودر استفاده می کنید باید حتما از Ooze shield استفاده کنید.

Prime Pillar

در صورتی که اکستروژن ها از چند فیلامنت در یک نازل استفاده می کنند استفاده از Prime pillar کمک بسیاری خواهد کرد. اولین چیزی که پس از تغییر نازل ها چاپ می شود Prime Pillar ها خواهد بود. با این موضوع می توانید تشخیص دهید که نازل در پرینت سه بعدی اولویت بندی شده است و برای پرینت آماده می باشد.

پرینت 3 بعدی
پرینت 3 بعدی
ما ایده های شما را سریع تر از رسم روی کاغذ به واقعیتی ملموس مبدل می کنیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *